Monday, November 1, 2010

Melihat : Mendengar : Memahami

itAssalamualaikum dan Hi.

Never regret.
Life is good when it is nice and beautiful
But when its not
Its EXPERIENCE



Betul kan kata-kata itu. Setiap apa yang berlaku pasti ada hikmahnya. Allah tahu apa yang terbaik buat kita. Dan setiap apa yang berlaku mungkin itulah yang terbaik untuk kita. Menjadikan kita seorang yang lebih tabah, lebih matang, lebih menghargai. Dulu, saya selalu merungut, kenapa nasib selalu tidak menyebelahi saya. Kenapa saya diperlakukan sebegini. Tapi, sahabat saya telah membukakan mata saya. Allah sayangkan umatnya. DIA lebih tahu apa yang terbaik untuk kita. Sekarang, saya lebih menghargai diri saya, lebih menghargai kehidupan saya, lebih menghargai orang yang sentiasa bersama saya.

Pengajaran : Sentiasa ikhlas melakukan apa-apa pun :)

p/s: Hati girang sebab terserempak dengan Anda!


1 comment: